сряда, 22 декември 2010 г.

Поетическа комедия

Малка стъпка в страни от културологичната комедия. Един вид коментар на наградата "Иван Николов", давана в края на всяка година от издателска къща "Жанет 45"

Действащи лица в тази сцена:

Ка1
Ка2
Рънера
Фотографът


Място на действието:
Кафенето сутрин към 9 и половина, 10

Ка1: - Ти или ще си по-сериозна с мен или късаме!!!
Ка2: - Ужассс
Ка1: - Както скъсах с Ники бой и Ms Tron (смее се)
Ка2: - То и С. не ми поставя подобни условия
Ка1: - Написах им "това е края на нашето приятелство"
Ка2: - Ма аз не мога, като в онзи разказ в "Играчка-плачка" за скорпиона, такава ми е природата
Ка1: - Добре да видим тогава кой според теб ще спечели наградата на Жанет?
Ка2: - Аз залагам на Екатерина Йосифова
Ка1: - Колко залагаш?
Ка2: - А нищо в брой, така фигуративно само го казах
Ка1: - Хм, май ще се увъртя като започна да приемам залози за нея (смее се)
Ка2: - Аз ще тръгвам щото Ружката ще идва
Ка1: - Слушай дай Ружев
Ка2: - Как да го дам предлагаш?
Ка1: - Да го пуснем на една пловдивска галерия
Ка2: - С лимонче в устата
Ка1: - Абе говоря ти за галерия Сариев, там се показва истинско съвременно изкуство
Ка2: - А мен това не ме интересува
Ка1: - Ами добре тогава
Ка2: - Той ми е приятел да си пия с него и да си говорим за футбол
Ка1: - Ти не искаш да си проумотърка на никой, да
Ка2: - Не
Ка1: - Хайде тогава и аз се прибирам сега да пусна пералнята

(Ка2 си тръгва, К1 си допива чая и в този момент в кафето влиза Рънера облечен в костюм, а не в спортно облекло)

Ка1: - Добро утро, господине!
Рънера: - Госпожо!
Ка1: - (киска се доволно от тази официалност)
Рънера: - С кого се борим днес?
Ка1: - О, днес сме в добро настроение и само се присмиваме на онзи пуяк Кирилиз Кирилизов... Между другото искате ли да заложите на някое име от номинациите на Жанет 45?
Рънера: - Екатерина Йосифова. Най-малкото общо кратно на тримата журьори.
Ка1: - Брей! И г-н Х. каза същото.
Рънера: - Общуваш със съобразителни мъже...

(Рънера изпива през това време кафето си на бара и отива на работа. Минута след като излиза в кафенето влиза Фотографът)

Ка1: - Нали ще дойдеш в сряда в камерната зала на Народния театър на връчването на наградата за поезия да направиш снимки за вестника?
Фотографът: - Хехе, съвсем не знам, но вероятно да - поне по първоначални планове
Ка1: - Искаш ли да заложиш на някое име? (смее се)
Фотографът: - Чак пък да залагам...
Ка1: - Айде кажи едно име де, така заради спорта... не искаш?
Фотографът: - Екатерина Йосифова според мен ще е тя
Ка1: - Ти си четвъртият, който го казва!
Фотографът: - Кой още залага на Йосифова?
Ка1: - Еее сега, букмейкърите не казват тези неща (смее се) ще ти кажа ако сте познали обаче
Фотографът: - Окс (усмихва се и маха за довиждане, след като е изпил кафето си на бара)

1 коментар: