снимка: Илиян Ружин (личен архив на актрисата)
Първо я бях видяла на плакатите. Неустоима като Фрида. Само визията бе достатъчна, за да отида да я гледам. После открих профила й с тези снимки в Фейсбук. Неведнъж ги разглеждах. Предложих й приятелството си и се зарадвах когато тя го прие. После, мислейки все така за Фрида, събрах кураж и й предложих да се включи в нашия проект. (Измислихме му едно кодово име, "не само карамфили и кокичета, не само мимоза", иначе е за един възвишен, болезнен и централен и за творчеството на Фрида въпрос.) Станка Калчева ми отговори, че ще си помисли и ще ми каже.
После реших, че преди да настоявам трябва да отида да я гледам като Фрида.
Имах един албум с нейни картини още от 1996 (това беше първия албум с картини, който си купих, после спомням си, си купих и един албум на Вермеер. Така че в моя живот Фрида дойде преди Вермеер.)
Няколко години по-късно, през 2003 в Милано видях голяма гостуваща нейна изложба с всички картини от колекцията на фондация Долорес Олмедо, които са в Мексико. Изложбата на Фрида Кало бе най-вълнуващото нещо от онази седмица в Милано, може би бе едно най-хубавите неща случили се през онези години в началото на новото хилядолетие, в първите пет от вече изминалите десет години на третото хилядолетие.
Да, познавах Фрида още преди Мадона и Салма Хайек да се борят да я изиграят на големия екран. Салма Хайек, в едно интервю помня хвалеше сценария, който бе написала Мадона. После Мадона се оказа горда притежателка на нейна картина, една от онези, които минават за сюреалистични, Салма Хайек я изигра в киното и спомням си, когато гледах филма я харесах, но истината е, че нашата Станка Калчевa на сцената като Фрида ме изпълни със страхопочитание.
снимка: Илиян Ружин (личен архив на актрисата)
Видя ми се толкова силна, колкото е била самата Фрида. Като я гледах разбрах, че тя е онази строшена колона, която въпреки всичко държи цялото представление (по пиесата на Соня Домазет и ресижурата на Веселин Димов), тя е като онази колона от картината и от гипсовия корсет, след като гледах Станка разбрах че Фрида е била строшената и въпреки това подържаща колона, на която се крепял емоционалния живот на всички около нея.
снимка: Илиян Ружин (личен архив на актрисата)
Следващите три снимки са от представлението, предлогам, че могат да се свалят и от уебсайта на Младежкия театър, аз ги свалих от личната страница на актрисата и ги публикувам тук с любезното разрешение на Станка Калчева.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар