понеделник, 29 ноември 2010 г.

Frida Kahlo in mostra

Тези снимки от изложбата на Фрида Кало в Милано, Museo della Permanente 09 ottobre 2003 / 08 febbraio 2004, която с приятелките ми Райна и Валентина посетихме един прекрасен ноемврийски ден преди седем години, предизвикаха небивал спор преди седмица или две щом реших да ги кача сред картините от моята колеция, в един албум със снимки в профила ми в fb.


Валентина, която онзи ноември снимаше с фотоапарата на Райна изрично заяви, че желае да посоча авторството й и да напиша, че снимките са нейни, с което аз не можех напълно да се съглася, вярвайки, че тези снимки са наши. Още повече когато снимането там бе забранено и заедно бяхме рискували да ни направят поредица от забележки. Валя обаче е убедена, че не ние, а тя е рискувала и че след като тя кадрирала и натискала копчето, снимките са нейни.


Аз обаче настоявях, че ако не бях аз, тя нямаше не само да ги направи, но и да види тази изложба и ако не беше Райна нямаше изобщо тогава да сме в Милано. Тези снимки всъщност се оказаха наследството на едно приятелство, наследство за което сега след години се карахме. Публикувам ги отново и държа да отбележа, че са дело на Валентина Янчева.

6 коментара:

  1. Винаги ли ще омаловажаваш нещата, които ти не можеш да направиш? И ще си приписваш заслуги, които нямаш? Ти нищо не си рискувала, освен да викаш - "снимай тази" и "снимай онази".

    ОтговорИзтриване
  2. Скъпа,
    кой ти е казал, че не съм могла да го направя? Просто тогава нямах фотоапарат и мобилните телефони нямаха фотокамери. Ако фотоапарата на Райна беше в моите ръце несъмнено щях да снимам и аз, а що се отнася до онази снимка, която винаги съм признавала, че е твоя, не съм я публикувала, за да можеш когато пожелаеш да си я публикуваш ти самата.

    ОтговорИзтриване
  3. И после какви заслуги искам да си припиша в този случай? Заслугите за снимки, които не съм имала право да правя? И за какво е този спор? За авторството на снимки направени крадешком? Аз просто не мога да напиша под тях име на фотограф и All rights reserved.

    ОтговорИзтриване
  4. Чисто и просто исках да покажа как изглеждат картините на Фрида Кало в рамки, защото репродукциите в албумите не дават тази представа.

    ОтговорИзтриване
  5. И най-вече защото портрета на Алисия Галант от 1927 (на първата снимка в този пост) с размери 107 на 93,5 см в албума на Фрида Кало издаден на български е отрязан до средата на гърдите без да пише, че това което са публикували на стр. 16 е само детайл. Искаше ми се да покажа, че в действителност портрета е по-голям от репродукцията в албума, издаден на български.

    ОтговорИзтриване
  6. С удоволствие се съгласявам да я публикуваш, защото тя само може да помогне за по-пълното възприемане на онази изложба.

    ОтговорИзтриване