После я питам за записа на онази работа от миналогодишния shortlist, дали не може да се чуе в интернет или дали не мисли да направи един диск. Не, няма диск, може би е мислила, но не е сигурна, че трябва да има, поне така го усещам. Усещам, че тази работа продължава да занимава, не само мен, и не само нея. Казва ми, че записа си го има, но и че постоянно се променя. Може би продължава да записва впечатления си когато вижда нещо като скулптура. Казвам й, че не съм изслушала всичко и бих искала да мога го чуя целия. Тя се усмихва и казва "така и предполагах, че ще са малко онези, които ще изслушат всичко". 100 на 100 не съм първият, нито последният човек, който й го признава.
Накрая ми казва с една неуловима усмивка: "така става в живота, пропускаме нещо, което не ще имаме друга възможност да чуем или да видим". Казва го още по-хубаво и аз съжалявам, че не се и сетих да запиша онова, което точно ми каза.
Ставаше дума за онази работа с заглавие "Скулптурата не е просто нещо" - един бял сандък, слушалки, стерео звук, добре де, правогълник с малък кръгъл отвор откъдето излизаше кабела със слушалките, сложих си ги тогава, миналия октомври и чух малко за някакъв автомобил, описание, което правеше впечатление, но тогава гласът й ми се стори твърде задъхан, оставяше едно усещане за притеснение, сякаш дъха е дефицитен, сякаш малко недостига, гласът бе стаил прекалено много вълнение и си спомням, че не ми хареса и именно той ми попречи да изслушам всичко и после 35 минути и 29 секунди, аз на живо и Давид на Микеланджело не съм гледала толкова.
Няма коментари:
Публикуване на коментар